Vardag och helg

Det är väl lite av en klyscha, men jag kommer på mig själv att tänka det var och varannan dag: dagarna går så fort nu för tiden! Plötsligt har liksom också hela januari gått förbi också. Jag tycker januari brukar vara lite jobbig de år vi firar julen hemma. Då brukar den kännas sååå lång och kall. Men iår så vet jag inte riktigt vad som hände? Halt har det ju åtminstone varit, och jag är glad över att jag inte brutit något ben än på vår skridskobana till gårdsplan. Och denna vecka går vi ju då in i februari, vilket betyder att det ju bara är en kort vintermånad kvar. Så härligt! Vi har dessutom en härlig semesterresa på kommande åtminstone i mars, och ytterligare en liten weekendresa är under planering för april. Det ser jag fram emot!

Vi har haft några lediga helger nu, och det har varit otroligt skönt och det har verkligen behövts. I lördags åkte vi in till stan och hade tänkt avnjuta frukost. Men nu var det andra gången som vi blivit nekade frukost vid ett rum och kök, trots att vi varit där i god tid före klockan 12. Oförskämt! Om man inte får köpa frukost längre efter halv 12 så borde det knappast marknadsföra frukosten mellan 10-12...! Eftersom vi då inte fick beställa frukost på ett rum och kök vandrade vi vidare till Fazer istället. Jag åt en supergod laxsmörgås och drack smarrigt kaffe. Så kanske blev det bäst så här i alla fall!

Jag passade på att inhandla diverse förnördenheter till mig själv som leggings, underkläder och bröd! Det behövs ju ibland det också. När vi sedan kom hem så påbörjade jag den största garderobsrensningen ever! Jag tog ut allt, allt, allt. Både från förvaringslådor och klädskrubb och gick igenom allt. En hel del ska nu till loppis. Det är också skönt att alla kläder nu är lite mera organiserade, framförallt i sommar- och vårlådorna. När jag sedan i mars behöver leta fram mina strandkläder och sommarklänningar så vet jag precis var jag har dem, och allt passar! Hela projektet tog väl uppemot 6 timmar. Även om det var sjukt jobbigt, så var det SÅ värt. Jag är dock lite osäker på om det hela projektet gjorde mig otroligt allergisk eller om jag faktiskt gått och blivit sjuk nu igen. Det känns kanske lite osannolikt att snörvla ännu 2 dagar efter storstädningen om det bara är allergi. Det skulle inte heller förvåna mig om jag gått på en förkylning nu igen. Förra veckan tog jag nämligen upp gymmandet igen efter en evighetspaus, och då man börjar träna på nytt så brukar man ju alltid bli sjuk. Åtminstone jag!

Jag känner att jag har så mycket att skriva om. Det bara kommer! Men jag ska avsluta här och försöka komma med ett till vardagsinlägg inom kort. Men nästa inlägg, som kommer upp ännu i veckan blir nog ett inlägg från Tyskland i somras.

Sara.
Publicerat i Vardag 2017
Taggar: 1r+k / Allergi / Aroma / Busy busy / Det bara kommer / Fazer / Frukost / Frukost på stan / Frukostälskare / Garderob / Garderobsrensning / Jag / Lax / Nybakt bröd / Oförskämt / På stan / Shopping / Skrivripuli / Snart ska vi ut och resa! / Stan / Städiver / Vardag / Vardagen / Vasa